poniedziałek, 4 maja 2015

Kilka słów o Elite Dangerous Część 2

 GamePlay

Po tym jak uzbieramy pieniądze na konkretny statek pozwalający na podążanie jedną z drug wybraną przez nas możemy zacząć zabawę. Twórcy postarali się o różnorodność, tak aby rozgrywka nie nudziła się zbyt szybko. Dodano losowo pojawiające się eventy, w których możemy brać udział. Eventy te są przedstawione jako nie rozpoznane sygnały. Czasem jest to grupa cywilnych statków a czasem patrol wojskowy innym razem jest to transportowiec skupujący nielegalne towary. Przekonujemy się o tym co to za sygnał dopiero gdy podlecimy do niego i wyjdziemy z prędkości nad świetlnej. Sama rozgrywka jest przez to ciekawa chodź trzeba uważać czasem możemy trafić na zasadzkę piratów. Kolejną ciekawą rzeczą jest możliwość wydobywania surowców z asteroidów. Tu musimy odpowiednio wyposażyć swój statek w rafinerie oraz lasery do wydobywania materiałów. Od razu powiem, że lepiej jest wziąć zwrotny statek ponieważ ręcznie trzeba przechwytywać wydobyte surowce. Twórcy pomyśleli również o możliwości uzupełniania paliwa w trakcie długich podróży. Za pomocą odpowiedniego urządzenia możemy generować paliwo ze samego słońca zamiast co chwile lądować na stacjach kosmicznych.

Nie zidentyfikowany sygnał - Patrol wojskowy federacji


Kolejnymi elementami gameplay-a jest możliwość przyłączenia się do konkretnej frakcji i wspierania jej w wielkich bitwach kosmicznych. Bitwy te są naprawdę widowiskowe, bardzo często bierze w nich udział więcej niż 50 statków. Niestety wojskowe wspieranie jednej z frakcji spowoduje, że staniemy się wrogiem dla innych frakcji. Oznacza to że nie będziemy już mile widziani w niektórych układach gwiezdnych (Warto jest się nad tym zastanowić zanim przyłączymy się do konkretnej frakcji) . Tu muszę napisać, że możemy zyskiwać reputacje tak naprawdę u wszystkich frakcji naraz i ją wymaksować. Dopiero kiedy otwarcie zaatakujemy konkretnych przedstawicieli danej frakcji stajemy się wrogami. Sama walka w Elite Dangerous również jest ciekawa i dynamiczna od szybkich walk gdzie musimy cały czas manewrować po tradycyjne walki gdzie staramy się siedzieć na ogonie naszemu przeciwnikowi.  Różnorodność broni pozwala na przystosowanie swojego statku do swojego stylu gry lub konkretnych sytuacji. Czasami jesteśmy w stanie zdobyć informacje o przeciwniku i odpowiednio się uzbroić aby szybciej i lepiej wykonać zadanie. 

Walka z anakondą

Walka frakcji

W grze również możemy zostać piratem, który poluje na wszystko co jest wartościowe. Granie jako pirat daje najwięcej możliwości niestety w chronionych układach (Większość) nie zbliżymy się do stacji kosmicznych bo siły porządkowe zaraz nas zestrzelą. Na szczęscie jest kilka mekk dla piratów, stacji w których możemy sprzedawać nasze nie legalnie zdobyte towary. Wraz z liczbą przestępstw popełnianych przez nas za naszą głowę będzie wyznaczana nagroda. Ta może urosnąć do pokaźnych sum. Łowcy piratów tylko czekają na takie kąski o ile oczywiście będą w stanie je zestrzelić. Zaznaczę, że maksymalna cena jaką widziałem za głowę NPC (pirata) to około 180tyś. Za gracza około 400 tyś. Tu napiszę, że pirat może wyposażyć dodatkowo swój statek w odpowiednie urządzenie umożliwiając otwieranie luków towarowych statków, które mają wyłączone tarcze. To pozwala nam na okradanie statków bez potrzeby ich niszczenia dzięki temu cena za naszą głowę rośnie znacznie wolniej.  

Podsumowując możemy stać się żołnierzem jednej z frakcji, piratem , Łowcą nagród polując na poszukiwanych piratów, górnikiem lub handlowcem.

Sama gra oferuje stopnie w trzech dziedzinach. Tymi dziedzinami są walka, handel oraz eksploracja. Stopni jest aż 9 i wymagają one ogromnej ilości czasu by wspiąć się na sam szczyt. Jest to tak naprawdę ukłon w stronę ludzi kochających czysty grind. W przypadku walki, poziom mistrza wymaga tysięcy zestrzelonych statków. Eksploracja to odnajdywanie nowych planet i układów słonecznych. Jeżeli chodzi o handel to obecnie mam sprzedane około 54tyś towarów a jestem na poziomie Handlarza czyli stopień 4.

Handel

Elite Dangerous ma bardzo rozbudowany system handlu. My jako piloci możemy przewozić towary po między układami lub konkretnymi stacjami. Każda ze stacji ma swoje zapotrzebowanie oraz jest w stanie coś produkować. Ceny w każdym układzie są różne i wynikają on również z drug handlowych. Każdy układ ma stałe drogi handlu z innymi układami a naszym zadaniem jest wpasować się i dostarczać te towary których brakuje w danym układzie. Dzięki temu jesteśmy w stanie zarabiać znacznie więcej. Innym czynnikiem wpływającym na ceny jest liczba dostępnego towaru czyli ile dana stacja jest w stanie go wyprodukować lub uzyskać po przez handel. Dostarczanie ciągłe jednego towaru w dużych ilościach spowoduje, że ceny tego towaru pójdą w dół a my zaczniemy coraz mniej zarabiać. Reputacja jaką uzyskaliśmy u danej frakcji jak i w danym układzie również ma wpływ na ceny które są nam oferowane. Skracając cała ekonomia gry przypomina tą z realnego świata a układy przypominają naczynie połączone.

Żądane towary


Ceny (Ekran Handlu)


1 komentarz:

Zostawiajcie swoje uwagi, przemyślenia z chęcią się z nimi zapoznam.
Umieszczajcie również swoje pomysły, czego chcielibyście się dowiedzieć lub co byście chcieli przeczytać o jakiejś grze