Wolny ale o świetnym pancerzu tak można
krótko opisać czołg Churchill VII. Grając tym czołgiem uznałem, że jest
to jeden z lepszych pojazdów w grze World of tanks do poprawy statystyk
swojego konta. Wielu przeciwników nie wie gdzie celować w Churchilla
VII, którego pancerz jest naprawdę dobry. Oczywiście wszystko zależy od
RNG, czasami zdarzają się bitwy gdzie przeciwnik penetruje nas bez
większego problemu. Zostawię jednak mechanikę gry i skupie się na samym
czołgu.
Churchill VII World of Tanks |
Najlepsze działo Churchilla VII w statystykach nie wygląda na dobre.
Grając jednak 77mm szybko przyzwyczaiłem się do tego działa i doszedłem
do
wniosku, że jest całkiem dobre. Działo to bez problemu penetruje
większość czołgów tieru 6 i 7. W niektórych przypadkach nasze działo
nawet wystarczy do walki z tierami 8. Tu napisze że Churchill o dziwo
dobrze radzi sobie z ciężkimi czołgami USA jak T29. Wynika to oczywiście
ze słabego pancerza nadwozia tych czołgów. Wyjeżdżając na przeciwnika,
który ustawiony jest do nas bokiem bez problemu uszkodzimy praktycznie
każdy czołg. Przeładowanie tego działa to 3.7 sekundy a obrażenia to
około 150-170 co oznacza, że w większości przypadków oddamy dwa strzały
na jeden strzał innego ciężkiego czołgu. Zadając przy tym około 300
obrażeń. Przykładowo KV-85 z działem 122mm zadające 400 dmg potrzebuje
na przeładowanie aż 16 sekund co oznacza, że my wystrzelimy 4 pociski o
łącznych minimalnych obrażeniach na poziomie 600-set. Pisząc o dziale
Churchilla VII muszę również wspomnieć o dobrej celności i szybkiemu
namierzaniu. Działo to bez problemu pozwala na trafienie weak spotów
nawet u przeciwników oddalonych od nas o sporą odległość.
Pancerz Churchilla VII nie jest może najlepszy ale wystarczający do gry
z tierami 4-6. Oczywiście Churchill ma stosunkowo wielkie weakspoty na
panelach osłaniających gąsienice jednak wielu graczy nie wie gdzie tak
naprawdę celować. Dodatkowo ustawiając się pod kątem nie tylko możemy
odbijać pociski bocznym pancerzem ale również zwiększamy efektywność
przedniego pancerza. Grając tym czołgiem zawsze staram się stawać
przynajmniej pod kątem 10-20 stopni do przeciwnika.
Churchill VII - Kąt pozycionowania |
Na
powyższym zdjęciu widać że walczyłem z ARL 44, który ma dobre działo a i
tak udało mi się zrykoszetować jeden pocisk. Dodam że wcześniej
walczyłem jeszcze z KV-85 na szczęście czołg średni pomógł mi strzelając
ze wzgórza. W ramach tej recenzji dodam jeszcze Weak spoty.
Churchill VII - WEAK SPOTS / SŁABE PUNKTY |
Mobilność
Churchill-a siódmego nie jest najlepsza, czołg ten jest naprawdę wolny i
porusza się 19km/h. Nie ma się co czepiać taka jest cena za dobry
pancerz. Mozolnie ale zawsze dojedziemy do celu. Na uwagę za to
zasługuje szybko obracająca się wieża co u ciężkich czołgów z reguły nie
zdarza się często. W walkach na pierwszy kontakt szybko obracająca się
wieża jest naprawdę dużą zaletą. Dzięki temu możemy walczyć nawet z
lekkimi czołgami. Dodam również, że dzięki temu czołg ten jest dobrze
zbalansowany.
Jeżeli
chodzi o rozgrywkę to jest ona przyjemna mimo, że czołg jest strasznie
wolny. Wielu graczy popełnia błąd i po prostu kampi w bazie a wystarczy
od razu jechać do punktu, który sobie wyznaczymy. Osobiście gram
Churchillem jak każdym innym ciężkim czołgiem i staram się docierać na
tak zwaną mordownie. Wszystko oczywiście zależy od mapy ale ten czołg
znacznie lepiej się spisuje i pomaga zespołowi na pierwszej linii niż
czołg, który po prostu stoi w bazie i nic nie robi przez 70% walki. W
takich momentach z reguły zostajemy sami i już nic nie zrobimy. Musze
napisać, że zawsze udaje mi się dojechać do pozostałych ciężkich czołgów
z mojego zespołu, które w końcu muszą się zatrzymać i czekać na
przeciwnika. Jak już wcześniej pisałem działo czołgu jest celne ale
przede wszystkim szybko się namierza, ba a nawet pozwala na strzelanie
podczas jazdy. Tak w końcu nasza powolna jazda okazuje się plusem.
Grając Churchillem VII bardzo często wciskam "R" na max-a by jechać do
przodu i spokojnie celować i oddawać strzały. Jest to kolejna zaleta
tego czołgu, która głównie pomaga przy walce z niższymi tierami.
Na
koniec napisze, że naprawdę dobrze się gra tym czołgiem. Churchill
sporo wybacza ale trzeba też myśleć co się robi. Mimo bardzo powolnej
jazdy jest to dobry czołg, którym równomiernie możemy uzyskiwać dobre
wyniki w walkach. Niszczenie czołgów Churchillem VII jest naprawdę łatwe.
Churchill VII |
Etykiety: Churchill VII, Wolrd of Tanks, Opis, Recenzja, Wskazówki, Czołg,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zostawiajcie swoje uwagi, przemyślenia z chęcią się z nimi zapoznam.
Umieszczajcie również swoje pomysły, czego chcielibyście się dowiedzieć lub co byście chcieli przeczytać o jakiejś grze