Po małej przerwie postanowiłem napisać
artykuł o francuskim AMX 50 120, który jest ciężkim czołgiem tieru 9 w
grze World of Tanks. AMX 120 jest autoloaderem podobnie jak jego
poprzednik. Czołg ten to tak naprawdę coś pośredniego między czołgami
średnimi a ciężkimi. Wynika to z bardzo słabego pancerza ale dużej sile
ognia i mobilności.
AMX 50 120 Czołg ciężki |
Opis
Pancerz
tego czołgu jest naprawdę słaby, okazjonalnie uda nam się odbić pociski
przeciwnika jednak następuje do bardzo rzadko i dotyczy głównie wieży.
Na znacznie większą uwagę natomiast zasługuję mobilność tego czołgu,
która jest na poziomie pojazdów średnich. Tak naprawdę to właśnie w roli
predatora ten czołg spisuje się najlepiej. Grając AMX 50 120 należy
ciągle się przemieszczać i wyskakiwać w różnych sektorach. Mimo to wielu
graczy popełnia błąd i gra tym czołgiem jak typowym medem. Rashuje na
wysunięte pozycje i bardzo szybko ginie. A wystarczy potraktować ten
czołg jako wsparcie, które chowa się albo za ciężkimi czołgami albo
wspiera czołgi średnie z półdystansu.
Tu
muszę zacząć pisać o świetnym dziale. AMX 50 120 posiada działo 120mm z
magazynkiem. Czas przeładowania tego działa to około 33 sekund. Czas
ładowania poszczególnych pocisków to 2,73 sekundy. Wielu graczy od razu
chce wypluć cały magazynek w przeciwnika, tracąc możliwości taktyczne
tego czołgu. 120-dziestka pozwala na wystrzelenie dwóch pocisków w
przeciwnika a następnie flankowanie go z drugiej strony gdy inny czołg
nam pomaga. Możliwości jest tak naprawdę sporo i zależą one od sytuacji.
Innym przykładem jest współpraca z E-75 lub ST-1 gdzie chowamy się za
tymi czołgami. Gdy przeciwnik odda strzał wyjeżdżamy a następnie
oddajemy dwa własne strzały i się chowamy. W ten sposób możemy
eliminować przeciwników bardzo skutecznie. Kolejnym błędem popełnianym
przez graczy jest wyjeżdżanie przed szereg tylko po to by wyeliminować
szybko jednego przeciwnika. Po czym liczą na szczęście, że uda im się
wrócić do swojego teamu. Niestety w 80% kończy się to zniszczeniem
naszego czołgu. Poruszanie się samemu tym czołgiem jest szczytem
egoizmu. Znacznie lepsze efekty uzyskamy wspierając team jako czołg o
dużej mobilności i świetnym dziale.
Do
minusów tego działa należy jego długi czas mierzenia - 3 sekundy. Od
razu należy brać to pod uwagę i wybierać przeciwników, którzy są już
związani walką z kimś innym. Dzięki temu będziemy mieli czas na poprawne
wymierzenie a dodatkowo biorąc pod uwagę mobilność tego czołgu z
pewnością ten minus nie będzie poważną przeszkodą nawet jeżeli spowalnia
nas, nasz zespół.
AMX 50 120 World of Tanks |
Dane
Pancerz
Nadwozie - 100/80/60
Wieża - 100/80/60
Działo
Kaliber - 120mm
Obrażenia - 400/400/515
Penetracja - 257/325/65
Szybkostrzelność - 5,33 r/m (rounds/min - pociski na minute)
Celność - 0,35 m
Szybkość namierzania - 3 s
Kąt pozycjonowania działa: -6 stopni / +8 stopni
Mobilność
Prędkość maksymalna - 65km/h
Prędkość cofania - 20km/h
Prędkość obrotu - 30 stopnie na sekundę
Prędkość obrotu wieży - 32 stopnie na sekundę
Zasięg widzenia
390m
Słabe punkty / Weak spots
AMX 50 120 Weak spots |
Plusy
- Świetne działo 120mm z czterema pociskami w magazynku.
- Mobilność na poziomie czołgów średnich.
- Dobrze się sprawdza jako czołg wsparcia.
- Szybki obrót wieży jak na czołgi ciężkie - 32 stopnie na sekundę.
Minusy
- Bardzo słaby pancerz.
- 33 sekundy przeładowania magazynku.
- Słabe pozycjonowanie działa (Podnoszenie i opuszczanie lufy)
- Magazynek, który może zostać uszkodzony strzałem w pancerz frontalny.
- Słaba celność działa w ruchu.
- Duży profil czołgu. Łatwy do trafienia
Wskazówki
Jak
już pisałem czołg ten świetnie sprawdza się jako wsparcie.
Przemieszczając się należy pomagać naszemu zespołowi. Niczym predator
wyskakiwać w różnych sektorach mapy i ostrzeliwać przeciwnika.
Zależności
od sytuacji można współpracować z czołgami ciężkimi, które będą dla nas
osłoną. Wyjeżdzać, oddać z dwa strzały za nim przeciwnik przełąduję i
się chować. Wykorzystywać skupienie przeciwnika na innych ciężkich
czołgach by samemu flankować przeciwnika.
Grając
AMX 50 120 nie należy bez sensownie rashować tylko po to by zdobyć
jednego zabitego. Często w takiej sytuacji i my zostaniemy
wyeliminowani. Grając mądrze i trzymając się drugiej linii znacznie
lepiej pomożemy zespołowi a i sami zrobimy lepsze statystyki.
AMX
nie nadaje się do siedzenia w jednym miejscu, głównie przez brak
pancerza. Należy wykorzystywać prędkość tego czołgu i uciekać
przeciwnikom. Często zmieniając przeszkody, za którymi się chowamy.
120-dziestką
należy zajmować pozycje gdzie będziemy mogli szybko się przemieścić do
następnego punktu lub z flankować przeciwnika. 325 penetracji od boku
powoduje, że ten czołg jest bardzo niebezpieczny.
Perki i wyposażenie
Jako
pierwszy perek polecam narzędzia po za dowódcą, który powinien wybrać
szósty zmysł. Najczęściej AMX-y są eliminowane po przez zerwanie im
gąsienic. Stojąc na wystawionej pozycji bez pancerza jesteśmy bardzo
łakomym kąskiem. Jak by było tego mało większość graczy zmieni cel na
nas bo zdaje sobie sprawę jakie zagrożenie stanowi AMX 50 120.
Jako drugi perek w zależności od naszego stylu gry możemy wybrać albo braterstwo albo kamuflaż by przeciwnik dostrzegał nas z opóźnieniem. Należy wziąć poprawkę na to, że cały czas będziemy w ruchu i kamuflaż przyda nam się dopiero gdy zwiadowcy przeciwnika zostaną wyeliminowani.
Jako trzeci perek u dowódcy warto jest wziąć "Jack of all trades" czyli dowódca może zastąpić jednego z rannych członków. U pozostałych można wziąć strzał z biodra i tym podobne poprawiające techniczne aspekty czołgu.
Podsumowanie perków
Skill 1 - Szósty zmysł, narzędzia.
Skill 2 - Braterstwo lub kamuflaż na całej załodze
Skill 3 - Jack of all trades, strzał z biodra, hamowanie sprzęgłem itp
Wyposażenie
Enhanced Gun Laying Drive - lub - Wet Ammo Rack
Vertical Stabilizer
Improved Ventilation
World of Tanks AMX 50 120 Heavy Tank |
Etykiety: AMX 50 120, Czołg ciężki, AMX, Opis i wskazówki, World of Tanks,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zostawiajcie swoje uwagi, przemyślenia z chęcią się z nimi zapoznam.
Umieszczajcie również swoje pomysły, czego chcielibyście się dowiedzieć lub co byście chcieli przeczytać o jakiejś grze