AMX 50 120 czołg ciężki - Opisy i wskazówki

Po małej przerwie postanowiłem napisać artykuł o francuskim AMX 50 120, który jest ciężkim czołgiem tieru 9 w grze World of Tanks. AMX 120 jest autoloaderem podobnie jak jego poprzednik. Czołg ten to tak naprawdę coś pośredniego między czołgami średnimi a ciężkimi. Wynika to z bardzo słabego pancerza ale dużej sile ognia i mobilności. 

AMX 50 120 Czołg ciężki

Opis 

Pancerz tego czołgu jest naprawdę słaby, okazjonalnie uda nam się odbić pociski przeciwnika jednak następuje do bardzo rzadko i dotyczy głównie wieży. Na znacznie większą uwagę natomiast zasługuję mobilność tego czołgu, która jest na poziomie pojazdów średnich. Tak naprawdę to właśnie w roli predatora ten czołg spisuje się najlepiej. Grając AMX 50 120 należy ciągle się przemieszczać i wyskakiwać w różnych sektorach. Mimo to wielu graczy popełnia błąd i gra tym czołgiem jak typowym medem. Rashuje na wysunięte pozycje i bardzo szybko ginie. A wystarczy potraktować ten czołg jako wsparcie, które chowa się albo za ciężkimi czołgami albo wspiera czołgi średnie z półdystansu.  

Tu muszę zacząć pisać o świetnym dziale. AMX 50 120 posiada działo 120mm z magazynkiem. Czas przeładowania tego działa to około 33 sekund. Czas ładowania poszczególnych pocisków to 2,73 sekundy. Wielu graczy od razu chce wypluć cały magazynek w przeciwnika, tracąc możliwości taktyczne tego czołgu. 120-dziestka pozwala na wystrzelenie dwóch pocisków w przeciwnika a następnie flankowanie go z drugiej strony gdy inny czołg nam pomaga. Możliwości jest tak naprawdę sporo i zależą one od sytuacji. Innym przykładem jest współpraca z E-75 lub ST-1 gdzie chowamy się za tymi czołgami. Gdy przeciwnik odda strzał wyjeżdżamy a następnie oddajemy dwa własne strzały i się chowamy. W ten sposób możemy eliminować przeciwników bardzo skutecznie. Kolejnym błędem popełnianym przez graczy jest wyjeżdżanie przed szereg tylko po to by wyeliminować szybko jednego przeciwnika. Po czym liczą na szczęście, że uda im się wrócić do swojego teamu. Niestety w 80% kończy się to zniszczeniem naszego czołgu. Poruszanie się samemu tym czołgiem jest szczytem egoizmu. Znacznie lepsze efekty uzyskamy wspierając team jako czołg o dużej mobilności i świetnym dziale. 

Do minusów tego działa należy jego długi czas mierzenia - 3 sekundy. Od razu należy brać to pod uwagę i wybierać przeciwników, którzy są już związani walką z kimś innym. Dzięki temu będziemy mieli czas na poprawne wymierzenie a dodatkowo biorąc pod uwagę mobilność tego czołgu z pewnością ten minus nie będzie poważną przeszkodą nawet jeżeli spowalnia nas, nasz zespół. 

AMX 50 120 World of Tanks
Dane

Pancerz
Nadwozie - 100/80/60
Wieża - 100/80/60

Działo
Kaliber - 120mm
Obrażenia - 400/400/515
Penetracja - 257/325/65
Szybkostrzelność - 5,33 r/m (rounds/min - pociski na minute)
Celność - 0,35 m
Szybkość namierzania - 3 s
Kąt pozycjonowania działa: -6 stopni / +8 stopni

Mobilność
Prędkość maksymalna - 65km/h 
Prędkość cofania - 20km/h
Prędkość obrotu - 30 stopnie na sekundę
Prędkość obrotu wieży - 32 stopnie na sekundę

Zasięg widzenia
390m

Słabe punkty / Weak spots


AMX 50 120 Weak spots

Plusy
  • Świetne działo 120mm z czterema pociskami w magazynku.
  • Mobilność na poziomie czołgów średnich.
  • Dobrze się sprawdza jako czołg wsparcia.
  • Szybki obrót wieży jak na czołgi ciężkie - 32 stopnie na sekundę.
Minusy
  • Bardzo słaby pancerz.
  • 33 sekundy przeładowania magazynku.
  • Słabe pozycjonowanie działa (Podnoszenie i opuszczanie lufy)
  • Magazynek, który może zostać uszkodzony strzałem w  pancerz frontalny.
  • Słaba celność działa w ruchu.
  • Duży profil czołgu. Łatwy do trafienia
Wskazówki

Jak już pisałem czołg ten świetnie sprawdza się jako wsparcie. Przemieszczając się należy pomagać naszemu zespołowi. Niczym predator wyskakiwać w różnych sektorach mapy i ostrzeliwać przeciwnika. 

Zależności od sytuacji można współpracować z czołgami ciężkimi, które będą dla nas osłoną. Wyjeżdzać, oddać z dwa strzały za nim przeciwnik przełąduję i się chować. Wykorzystywać skupienie przeciwnika na innych ciężkich czołgach by samemu flankować przeciwnika.

Grając AMX 50 120 nie należy bez sensownie rashować tylko po to by zdobyć jednego zabitego. Często w takiej sytuacji i my zostaniemy wyeliminowani. Grając mądrze i trzymając się drugiej linii znacznie lepiej pomożemy zespołowi a i sami zrobimy lepsze statystyki.

AMX nie nadaje się do siedzenia w jednym miejscu, głównie przez brak pancerza. Należy wykorzystywać prędkość tego czołgu i uciekać przeciwnikom. Często zmieniając przeszkody, za którymi się chowamy. 

120-dziestką należy zajmować pozycje gdzie będziemy mogli szybko się przemieścić do następnego punktu lub z flankować przeciwnika. 325 penetracji od boku powoduje, że ten czołg jest bardzo niebezpieczny. 

Perki i wyposażenie

Jako pierwszy perek polecam narzędzia po za dowódcą, który powinien wybrać szósty zmysł. Najczęściej AMX-y są eliminowane po przez zerwanie im gąsienic. Stojąc na wystawionej pozycji bez pancerza jesteśmy bardzo łakomym kąskiem. Jak by było tego mało większość graczy zmieni cel na nas bo zdaje sobie sprawę jakie zagrożenie stanowi AMX 50 120. 

Jako drugi perek w zależności od naszego stylu gry możemy wybrać albo braterstwo albo kamuflaż by przeciwnik dostrzegał nas z opóźnieniem. Należy wziąć poprawkę na to, że cały czas będziemy w ruchu i kamuflaż przyda nam się dopiero gdy zwiadowcy przeciwnika zostaną wyeliminowani.

Jako trzeci perek u dowódcy warto jest wziąć "Jack of all trades" czyli dowódca może zastąpić jednego z rannych członków. U pozostałych można wziąć strzał z biodra i tym podobne poprawiające techniczne aspekty czołgu. 

Podsumowanie perków

Skill 1 - Szósty zmysł, narzędzia.
Skill 2 - Braterstwo lub kamuflaż na całej załodze
Skill 3 - Jack of all trades, strzał z biodra, hamowanie sprzęgłem  itp

Wyposażenie

Enhanced Gun Laying Drive - lub - Wet Ammo Rack
Vertical Stabilizer
Improved Ventilation


World of Tanks AMX 50 120 Heavy Tank

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiajcie swoje uwagi, przemyślenia z chęcią się z nimi zapoznam.
Umieszczajcie również swoje pomysły, czego chcielibyście się dowiedzieć lub co byście chcieli przeczytać o jakiejś grze