T57 Heavy to autoloader w szeregach
Stanów Zjednoczonych. Jest to nie typowy czołg, który po dodaniu do gry
World of tanks był maszynką do niszczenia przeciwników. Napisałem był
ponieważ w późniejszych paczach WG wzięło się za nerfienie tego czołgu. W
tym wpisie przybliżę dzisiejsze możliwości T57 HT.
T57 Heavy |
T57 Heavy to czołg,
który budzi mieszane uczucia. Wynika to głównie z braku plusów, które
prezentują chociażby czołgi AMX. Pisze tu o mobilności tych czołgów
względem ich pancerza. T57 od początku gry nie posiadał praktycznie
pancerza a i mobilność tego czołgu również nie jest najlepsza. Prędkość
maksymalna wynosi 35km/h a cofanie zaledwie 12km/h, jak widać czołg ten
nie jest tak szybki jak AMX-y. Muszę tu jednak napisać, że mobilność jest
wystarczająca do walki z innymi ciężkimi czołgami. Najlepszym przykładem
są walki z niemieckimi ciężkimi czołgami, które mają wielkie problemy z
T57 heavy. Możemy krążyć dookoła nich.
Jak
widać na powyższych zdjęciach E100 został zniszczony na jeden magazynek
gdy miał 54% HP a ja nie zostałem ani razu trafiony. Zupełnie inaczej
wygląda walka z średnimi czołgami, gdzie często to my stajemy się
zwierzyną. Wynika to nie tylko ze słabej mobilności ale również ze
słabego namierzania i rozrzutu działa co powoduje częste rykoszety. Tu
mogę przytoczyć przykład rosyjskich medów, które staramy się trafić w
dolną płytę lub dolną część przedniego pancerza (T62A). Zamiast
penetracji okazuje się, że zniosło nam pocisk na główny panel przedniego
pancerza. Każdy rykoszet dla T57 jest zabójczy, 22 sekundy
przeładowania po wystrzeleniu magazynku powoduje natychmiastowy szturm
na nas. W takich sytuacjach możemy jedynie liczyć na dobrą pomoc
towarzyszy. Działo T57 heavy mimo dobrych obrażeń (400) i szybkiego
przeładowywania między pociskami (2 sekundy) bardzo wolno się namierza
co powoduje problemy przy walce na dalsze odległości. Tak naprawdę
musimy wyjechać i czekać by mieć pewność, że trafimy przeciwnika a w tym
samym czasie to przeciwnik strzela do nas. Oznacza to że ten czołg nie
ma tak naprawdę plusów. Ktoś, może powiedzieć że jest dobrze
zbalansowany. Nie jak dla mnie ten czołg stał się ciężarem dla teamu. Po
ostatnim patchu można zauważyć, że WG zaczęło poprawiać ten czołg.
Pancerz został nie znacznie poprawiony i jest lepszy niż ten na AMX-ach.
Wciąż jednak uważam, że ten czołg jest stosunkowo słaby i tylko w
konkretnych sytuacjach jest przydatny.
Ustawianie
się T57 pod kątem jest bez celowe. Na rykoszety możemy jedynie liczyć
na przednim pancerzu lub wieży. 30 stopni na sekundę wynosi obracanie
czołgu czyli tyle samo co AMX-y (autoloadery). Jak już wcześniej pisałem
ciężko jest znaleźć coś unikalnego w tym czołgu. Jedynie ładowanie
pocisków co 2 sekundy jest warte uwagi. Grając tym czołgiem najlepiej
jest zrobić jak najszybciej szósty zmysł co pozwoli nam unikać ostrzału.
Jako następne perki warto jest zrobić zarówno kamuflaż jak i narzędzia.
Autoloadery są najczęściej eliminowane po przez zerwanie im gąsienic.
Bez pancerza unieruchomione na otwartym terenie są kompletnie
bezużyteczne. Jedynie dość wcześnie na strzelcu warto jest zrobić strzał
z biodra oraz strzelanie podczas obrotu wieży. Jeżeli chodzi o moduły
obowiązkowe jest zamontowanie skupiacza i stabilizatora. Dodatkowo może
wyposażyć czołg w wentylacje co również poprawi nie znacznie statystyki.
Bez modułów nie ma co grać tym czołgiem ale to samo można powiedzieć o
każdym czołgu 10 tieru.
Ciężko
jest określić role tego czołgu z jednej strony jest to czołg ciężki,
który powinien trzymać przeciwników i brać udział w walkach na pierwszej
linii. Z drugiej strony czołg ten nie ma pancerza a jedynie szybko
przeładowujące się działo o dobrych obrażeniach nie nadające się do
walki na dalekie odległości. Osobiście nazwałem T57 Heavy jako czołg
wsparcia bezpośredniego, który porusza się między pierwszą a drugą linią
i głównie stara się wspierać zespół. Czołg ten świetnie spisuje się gdy
ktoś odwraca uwagę przeciwnika. W takich momentach możemy wyjechać i
wystrzelić cały magazynek. Niestety to samo można powiedzieć o
Francuskim AMX 50B. Jeżeli zastanawiacie się co wybrać czy T57Heavy czy
może AMX 50B to polecam to drugie. AMX jest znacznie lepszy i pod
względem mobilności jak i w strzelaniu do przeciwników.
Na
zakończenie chciałem napisać że T57 HT nie jest tak tragiczny ale
względem swojego konkurenta wypada blado. Po za szybkim przeładowywaniem
pomiędzy pociskami nie posiada żadnych plusów. Czołg ten jest świetny
jedynie w konkretnych sytuacjach i w walce z konkretnymi czołgami, które
są wolniejsze od nas. W innych sytuacjach możemy jedynie wspierać swój
zespół i starać się unikać ostrzału.
T57 Statystyki |
A tu screen z innej bitwy, pozycjonowanie bokiem oczywiście nic nie dało ale pozwoliło uniknąć ostrzału od artylerii.
T57 Heavy World of Tanks |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zostawiajcie swoje uwagi, przemyślenia z chęcią się z nimi zapoznam.
Umieszczajcie również swoje pomysły, czego chcielibyście się dowiedzieć lub co byście chcieli przeczytać o jakiejś grze