czwartek, 19 lutego 2015

Churchill VII Recenzja

Wolny ale o świetnym pancerzu tak można krótko opisać czołg Churchill VII. Grając tym czołgiem uznałem, że jest to jeden z lepszych pojazdów w grze World of tanks do poprawy statystyk swojego konta. Wielu przeciwników nie wie gdzie celować w Churchilla VII, którego pancerz jest naprawdę dobry. Oczywiście wszystko zależy od RNG, czasami zdarzają się bitwy gdzie przeciwnik penetruje nas bez większego problemu. Zostawię jednak mechanikę gry i skupie się na samym czołgu.

Churchill VII World of Tanks

     Najlepsze działo Churchilla VII w statystykach nie wygląda na dobre. Grając jednak 77mm szybko przyzwyczaiłem się do tego działa i doszedłem do wniosku, że jest całkiem dobre. Działo to bez problemu penetruje większość czołgów tieru 6 i 7. W niektórych przypadkach nasze działo nawet wystarczy do walki z tierami 8. Tu napisze że Churchill o dziwo dobrze radzi sobie z ciężkimi czołgami USA jak T29. Wynika to oczywiście ze słabego pancerza nadwozia tych czołgów. Wyjeżdżając na przeciwnika, który ustawiony jest do nas bokiem bez problemu uszkodzimy praktycznie każdy czołg. Przeładowanie tego działa to 3.7 sekundy a obrażenia to około 150-170 co oznacza, że w większości przypadków oddamy dwa strzały na jeden strzał innego ciężkiego czołgu. Zadając przy tym około 300 obrażeń. Przykładowo KV-85 z działem 122mm zadające 400 dmg potrzebuje na przeładowanie aż 16 sekund co oznacza, że my wystrzelimy 4 pociski o łącznych minimalnych obrażeniach  na poziomie 600-set. Pisząc o dziale Churchilla VII muszę również wspomnieć o dobrej celności i szybkiemu namierzaniu. Działo to bez problemu pozwala na trafienie weak spotów nawet u przeciwników oddalonych od nas o sporą odległość. 

      Pancerz Churchilla VII nie jest może najlepszy ale wystarczający do gry z tierami 4-6. Oczywiście Churchill ma stosunkowo wielkie weakspoty na panelach osłaniających gąsienice jednak wielu graczy nie wie gdzie tak naprawdę celować. Dodatkowo ustawiając się pod kątem nie tylko możemy odbijać pociski bocznym pancerzem ale również zwiększamy efektywność przedniego pancerza. Grając tym czołgiem zawsze staram się stawać przynajmniej pod kątem 10-20 stopni do przeciwnika.

Churchill VII - Kąt pozycionowania
Na powyższym zdjęciu widać że walczyłem z ARL 44, który ma dobre działo a i tak udało mi się zrykoszetować jeden pocisk. Dodam że wcześniej walczyłem jeszcze z KV-85 na szczęście czołg średni pomógł mi strzelając ze wzgórza. W ramach tej recenzji dodam jeszcze Weak spoty.

Churchill VII - WEAK SPOTS / SŁABE PUNKTY
Mobilność Churchill-a siódmego nie jest najlepsza, czołg ten jest naprawdę wolny i porusza się 19km/h. Nie ma się co czepiać taka jest cena za dobry pancerz. Mozolnie ale zawsze dojedziemy do celu. Na uwagę za to zasługuje szybko obracająca się wieża co u ciężkich czołgów z reguły nie zdarza się często. W walkach na pierwszy kontakt szybko obracająca się wieża jest naprawdę dużą zaletą. Dzięki temu możemy walczyć nawet z lekkimi czołgami. Dodam również, że dzięki temu czołg ten jest dobrze zbalansowany.

Jeżeli chodzi o rozgrywkę to jest ona przyjemna mimo, że czołg jest strasznie wolny. Wielu graczy popełnia błąd i po prostu kampi w bazie a wystarczy od razu jechać do punktu, który sobie wyznaczymy. Osobiście gram Churchillem jak każdym innym ciężkim czołgiem i staram się docierać na tak zwaną mordownie. Wszystko oczywiście zależy od mapy ale ten czołg znacznie lepiej się spisuje i pomaga zespołowi na pierwszej linii niż czołg, który po prostu stoi w bazie i nic nie robi przez 70% walki. W takich momentach z reguły zostajemy sami i już nic nie zrobimy. Musze napisać, że zawsze udaje mi się dojechać do pozostałych ciężkich czołgów z mojego zespołu, które w końcu muszą się zatrzymać i czekać na przeciwnika. Jak już wcześniej pisałem działo czołgu jest celne ale przede wszystkim szybko się namierza, ba a nawet pozwala na strzelanie podczas jazdy. Tak w końcu nasza powolna jazda okazuje się plusem. Grając Churchillem VII bardzo często wciskam "R" na max-a by jechać do przodu i spokojnie celować i oddawać strzały. Jest to kolejna zaleta tego czołgu, która głównie pomaga przy walce z niższymi tierami. 

Na koniec napisze, że naprawdę dobrze się gra tym czołgiem. Churchill sporo wybacza ale trzeba też myśleć co się robi. Mimo bardzo powolnej jazdy jest to dobry czołg, którym równomiernie możemy uzyskiwać dobre wyniki w walkach. Niszczenie czołgów Churchillem VII jest naprawdę łatwe. 

Churchill VII

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiajcie swoje uwagi, przemyślenia z chęcią się z nimi zapoznam.
Umieszczajcie również swoje pomysły, czego chcielibyście się dowiedzieć lub co byście chcieli przeczytać o jakiejś grze