Sturer to prototyp specyficznego niszczyciela czołgów 7 tieru w world of tanks. Czołg ten charakteryzuje się działem o dużym kalibrze 128mm. Szczerze mówiąc to jedyna zaleta tego czołgu reszta to już same wady.
Sturer Emil |
Opis
Opis zacznę od minusów tego czołgu. Sturer Emil praktycznie nie posiada pancerza. Każdy strzał oddany w nas to penetracja. Sprawdzanie weak spotów na tym czołgu jest bez celowe. Jak by było tego mało czołg ten posiada otwartą konstrukcję przez co ostrzał pociskami burzącymi jest zabójczy. Profil tego czołgu jest duży i przeciwnik nie ma problemów z trafieniem. Zalecam jak najszybsze zrobienie perka - kamuflaż na całej załodze.
Mobilność Sturer-a w łagodnych słowach można określić jako słabą. Bardzo wolno przyśpiesza i się cofa. Prędkość maksymalna to zaledwie 25km/h. Ciężko jest więc nazwać ten czołg demonem prędkości. Szybkość obrotu czołgu wynosi 30 stopni co nie jest aż tak tragiczne.
Działo podstawowe Emila to 10,5 cm Kanone 18, które zadaje 300 obrażeń. Działo to przeładowuje się nie znacznie szybciej od swojego następcy w tym czołgu. Penetracja 105mm jest niska jak na tier 7, od przodu wynosi 169. Nawet IS na 122mm dziale ma penetracje na poziomie 175. Zalecam szybko zamienić to działo na większego brata - 128mm-ilimetrowego.
128-ka to działo tieru 9 co jest największą zaletą tego czołgu. Należy również wspomnieć, że na wytrenowanej załodze i z dosyłaczem przeładowanie to 11,91s. Podstawowe obrażenia jakie zadajemy tym działem to około 500. Penetracja jest fantastyczna i wynosi 231 od przodu. Jest to chyba najlepszy wynik wśród czołgów 7 tieru. Opuszczanie lufy w tym czołgu jest bajeczne i wynosi -15 stopni. W praktyce oznacza to że możemy stawać na górkach i prowadzić skuteczny ogień. Niestety wychylanie działa na lewo i prawo jest mocno ograniczone co powoduje, że musimy przemieszczać cały czołg. Minusem tego działa z pewnością jest jego celność. Osobiście uważam, że
celność jest najważniejszym współczynnikiem dla niszczycieli czołgów. W
Sturer Emil wynosi ona 0,36m. Kolejnym minusem jest liczba pocisków,
których możemy zabrać jedynie 15.
Dane
Pancerz
Nadwozie - 50/30/30
Działo
Kaliber - 128mm
Obrażenia - 490/490/620
Penetracja - 231/231/65
Szybkostrzelność - 4,35 r/m (rounds/min - pociski na minute)
Celność - 0,36 m
Szybkość namierzania - 2,5 s
Kąt pozycjonowania działa: -15 stopni / +10 stopni
Mobilność
Prędkość maksymalna - 25km/h
Prędkość cofania - 12km/h
Prędkość obrotu - 30 stopnie na sekundę
Zasięg widzenia
400m
Plusy
- Świetne działo 9 tieru.
- Doby zasięg widzenia.
- Możliwość opuszczania lufy do -15 stopni
- Świetny współczynnik penetracji.
Minusy
- Wolny.
- Duży profil czołgu - łatwy do trafienia.
- Otwarta konstrukcja podatna na pociski burzące.
- Słabe wychylanie działa na lewo i prawo - ciągle trzeba się obracać co powoduje utratę bonusu do ukrycia się.
- Brak pancerza.
- Mała liczba pocisków - 15
Sturer Emil - World of Tanks |
Wskazówki
Załogę Sturer Emil ze względu na brak pancerza w tym czołgu należy wyposażyć jak najszybciej w perek - kamuflaż.
Grając Emilem należy zachowywać dystans, wykorzystywać krzaki do ukrywania się i wyczekiwać na przeciwnika. Celność działa nie jest najlepsza i często będzie nam znosić pociski jednak jest to lepsze niż zostać zniszczonym w kilka sekund. Sturer jest bardzo łakomym kąskiem i po wyświetleniu większość graczy zmieni swój cel na nas.
Czołg ten nadaje się jedynie do obrony. Bardzo często zdarzy się że nie zdążymy dojechać do lepszych miejsc, w których będziemy mogli wspierać swój zespół. Dlatego lepiej wziąć to pod uwagę i od razu kierować się na pozycje obronne nie wysunięte zbyt daleko.
Warto jest wykorzystywać możliwość bardzo dobrego opuszczania lufy. Stawać na górkach i miejscach gdzie przeciwnik nas się nie spodziewa. Sturer Emil jest jedynym czołgiem, który tak drastycznie może opuszczać lufę.
Ustawianie Emila pod kątem lub szukanie innych optymalnych ustawień by uniknąć obrażeń jest bez celowe. Uratować nas może jedynie schowanie się za domem lub górką. Od razu dodam, że przy prędkości 13km/h cofania z pewnością zostaniemy przynajmniej raz trafieni, co należy od razu brać pod uwagę. Czasem lepiej jest po prostu czekać na przeciwnika za przeszkodą niż do niego wyjeżdżać.
Wyposażenie
Dosyłacz, okulary stacjonarne, siatka.
Perki
Skill 2 - Szósty zmysł, reszta narzędzia.
Skill 3 - narzędzia, król bezdroży, skok adrenaliny i tym podobne.
Na zakończenie
Czołg ten należy traktować jako czystą siłę. Stać z daleka i wspierać swój zespół bardzo dużymi obrażeniami. Sturerem należy unikać bliskich kontaktów i zachowywać dystans.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zostawiajcie swoje uwagi, przemyślenia z chęcią się z nimi zapoznam.
Umieszczajcie również swoje pomysły, czego chcielibyście się dowiedzieć lub co byście chcieli przeczytać o jakiejś grze