piątek, 30 stycznia 2015

Foch - AMX 50 Foch (155) World of Tanks opis i wskazówki

Foch to czołg dziesiątego tieru w grze World of Tanks. W tym wpisie znajdziecie opis tego czołgu, dane techniczne i wskazówki. 

Foch - AMX 50 155
Opis

Francuski niszczyciel czołgów AMX 50 Foch (155) to jeden z lepszych niszczycieli w grze a przynajmniej był jednym z lepszych aż do czasu jego balansowania przez WarGaming.net. Charakteryzował się świetnym pancerzem przednim, małymi weak spotami oraz niesamowitym współczynnikiem obrażeń. Dzięki magazynkowi czołg ten potrafił zniszczyć każdy czołg dziesiątego tieru po za mausem bez przeładowania. 

Jak wygląda sytuacja dziś po zmianach. Otóż stopniowo wydłużono czas przeładowywania między pociskami. Początkowo czas między pociskami wynosił 2 sekundy w kolejnych paczach już 3 sekundy by w końcu skończyć na 5 sekundach. To samo tyczy się przeładowywania samego magazynku, którego czas ładowania wynosi 47 sekund. Ograniczono pozycjonowanie działa we wszystkich kierunkach. Teraz, aby wychylić działo trzeba praktycznie obracać cały czołg co powoduje że tracimy bonus do ukrycia. Pancerz Focha również został osłabiony przed zmianami nie było możliwe spenetrowanie Focha na przednich panelach. Trzeba było mierzyć we wieżyczki. Dziś większość czołgów dziesiątego tieru penetruje nas na przednim pancerzu bez potrzeby mierzenia w weak spoty. Okazjonalnie pancerz frontalny odbija pociski (chyba że mamy bardzo dobrego rolla i przez całą bitwę może się zdarzyć, że tylko na weak spotach możemy zostać uszkodzeni, jest to jednak rzadkie 1 walka na 8 może 10 walk). Mobilność Focha również została nie znacznie zmniejszona. Spowolniono obrót całego czołgu oraz jego prędkość cofania przez co po oddaniu strzału ciężko nam jest schować się przed ostrzałem od nieprzyjaciela.

AMX 50 Foch (155) - Dane techniczne

Dane 

Pancerz
Nadwozie - 180/40/40
Wieżyczki -Weak spot

Działo
Kaliber - 155mm
Obrażenia - 750/750/1100
Penetracja - 293/395/90
Szybkostrzelność - 3 r/m (rounds/min - pociski na minute)
Celność - 0,36 m
Szybkość namierzania - 3 s
Kąt wychylenia działa na boki - 12 stopni
Kąt pozycjonowania działa: -5 stopni / +12 stopni

Mobilność
Prędkość maksymalna - 50km/h 
Prędkość cofania - 13km/h
Prędkość obrotu - 30 stopnie

Zasięg widzenia
390m

 Plusy
  • Dobry współczynnik kamuflażu.
  • Duże obrażenia bezpośrednie.
  • Czynnik psychologiczny odstraszający przeciwnika.
  • Szybki obrót czołgu jak na niszczyciela.
Minusy
  • Długi czas przeładowywania między pociskami i długi czas przeładowywania magazynku.
  • Tylko pancerz frontalny.
  • Wolno przyśpiesza zwłaszcza na wzniesieniach.
  • 3 pocisk często jest misem lub rykoszetem (Zwłaszcza kiedy 2 poprzednie zadały więcej niż 1600 obrażeń)
  • Słabe wychylanie działa - trzeba przemieszczać cały czołg co powoduje utratę bonusu do ukrycia się.
  • Złote pociski nie zwiększają znacząco obrażeń.
AMX 50 Foch (155) Celowanie
 
Wskazówki

Czołg ten świetnie spisuje się w miastach. Pilnując jedną drogę gdzie nie musimy się obracać możemy wykorzystywać nasz pancerz frontalny i świetne działo. Efekt psychologiczny odstrasza większość wrogów do wyjechania bezpośrednio na Focha co pozwala nam kupić sporo czasu dla naszego teamu. 

Fochem 155 należy jeździć do przodu i do tyłu gdy przeciwnik do nas mierzy a nie mamy się gdzie schować. Ciągłe poruszanie się utrudnia wymierzenie w wieżyczki. Wpasowanie się w czas oddawania strzału przez przeciwnika i odjechanie do tyłu dodatkowo zirytuje przeciwnika. 

W walce na otwartych terenach najlepiej jest zachowywać dystans i wykorzystywać dobry współczynnik kamuflażu. Należy pamiętać jednak że często będziemy musieli się obracać by wymierzyć w przeciwnika. Dodając do tego wszystkiego długi czas mierzenia warto jest wybrać miejsca gdzie przeciwnik powinien się pojawić i tam od razu celować.

Foch ma bardzo dobry współczynnik widzenia (390m) co również należy wykorzystywać na otwartych mapach i ustawiać się jak najdalej od przeciwnika.

Warto mieć zawsze wsparcie koło siebie, po wystrzeleniu trzech pocisków jesteśmy bez broni a przeciwnik tylko na to czeka (każdy dobry gracz liczy pociski). 

AMX 50 Foch (155) może opuścić lufę jedynie o -5 stopni więc należy unikać stawania na wzniesieniach lub wyjeżdżania na przeciwnika, który ustawia się za górką. Utrata gąsienicy spowoduje, że kompletnie nic nie zrobimy i zostaniemy wyeliminowani.

Należy unikać ostrzału od artylerii - Foch przyciąga pociski artyleryjskie jak magnes. Warto jest więc stawać przy przeszkodach, za którymi będziemy mogli się schować lub szybko do nich dojechać. Zwłaszcza gdy wystrzelamy cały magazynek.

Wyposażenie

Focha warto jest wyposażyć w - Enhanced Gun Laying Drive, który skraca czas namierzania. Siatkę maskującą chodź po ograniczeniu wychylenia działa nie jest ona tak skuteczna i można ją zastąpić przyrządami poprawiającymi zasięg widzenia. Dodatkowo warto zaopatrzyć się w płyty chroniące od splasha (Obrażenia obszarowe) z artylerii i od pocisków HE. Płyty znacznie obniżają kontuzje ładowniczego, który bardzo często zostaje ranny gdy przeciwnik strzela w mniejszą wieżyczkę. 

Perki

Skill - 1 - Żarówka na dowódcy, reszta kamuflaż
Skill - 2 - Kamuflaż na dowódcy, reszta narzędzia
Skill - 3 - Wszyscy brothers in Arms (Bracia broni)
Skill - 4 -  Narzędzia na dowódcy, reszta sprzęgło, Death Eye (Krytyki) i tym podobne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostawiajcie swoje uwagi, przemyślenia z chęcią się z nimi zapoznam.
Umieszczajcie również swoje pomysły, czego chcielibyście się dowiedzieć lub co byście chcieli przeczytać o jakiejś grze