Zabierając się do tego artykułu chciałem rozegrać jak najwięcej walk WZ-111. Czołg ten zdobyłem około dwa tygodnie temu. Rozgrywając ponad 200 walk wydaje mi się, że całkiem nieźle poznałem ten czołg i dlatego postaram się przedstawić jego zalety jak i wady.
Walka tym czołgiem nie należy do najłatwiejszych ze względu na słabe działo. Celność działa jest naprawdę słaba podobnie penetracja. Bardzo często zdarza się, że trzeba załadować złoty pocisk by cokolwiek zrobić. Najlepszym przykładem jest walka z IS6, którego nie możemy spenetrować nawet na weak spotach. Jedynym sposobem na uszkodzenie tego czołgu bez złota (Oczywiście o ile nie mamy dobrego rolla) jest górna cześć wieży. Często jednak dobra pozycja przeciwnika lub jego doświadczenie (ciągłe poruszanie się uniemożliwiające wycelowanie) nie pozwala nam na uszkodzenie IS-6. Innym przykładem jest celowanie w czołgi, które ustawiają się do nas pod odpowiednim kontem, nie mam namyśli tu celowania w boczny pancerz lecz przednią dolną płytę, której praktycznie w żadnym czołgu nie spenetrujemy (sytuacje, w których innymi czołgami normalnie byśmy spenetrowali). Celowanie w boczny pancerz czołgu, który jest do nas bokiem co jakiś czas również skończy się brakiem penetracji. Osobiście miałem kilka sytuacji w których odbiłem się od bocznego pancerza.
WZ jest płaskie a ruchliwość działa jest mocno ograniczona. Grając tym czołgiem cały czas trzeba pamiętać by poruszać się po stosunkowo płaskich rejonach mapy ponieważ nie będziemy mogli opuścić praktycznie lufy. Wjechanie na jakąkolwiek górkę powoduje że nie możemy wycelować w przeciwnika. W tym przypadku najlepiej jest się po prostu za nią schować i samemu czekać na przeciwnika. Niski profil czołgu jest idealny do tego i pozwala uzyskiwać przewagę. Wystawiając tylko wieże możemy zadać wysokie obrażenia samemu nie tracąc zbyt dużo punktów życia.
WZ-111 |
Pancerz WZ-111 jest całkiem dobry, odpowiednie pozycjonowanie pozwala nam na uzyskanie całkiem niezłych efektów. Musimy jedynie pamiętać że dolna przednia płyta jest słaba i praktycznie każdy czołg nas na niej spenetruje. Pancerz boczny również jest niczego sobie, posiada czarne dziury podobnie jak IS-3. Ustawianie się pod kontem pozwala nam na odbijanie pocisków bocznym pancerzem. Z tego co zauważyłem czołg ten ma wielki minus. Kiedy ustawiamy się pod kontem można spenetrować przedni pancerz WZ-111. Ze względu na to, że przedni pancerz przypomina dziób (płyty już są pod odpowiednim kontem), niwelujemy jego zalety. W takim momencie wystarczy wycelować w sam środek płyty, która jest skierowana w naszą stronę. Drugim minusem jest gigantyczny weak spot na przednim panelu gąsienic. Każdy strzał oddany w gąsienice naszego czołgu od przodu powoduje obrażenia i zerwanie gąsienic. Piszę o tym ponieważ ten czołg jest znacznie łatwiej uszkodzić w ten sposób niż jakikolwiek inny. Wieża WZ-111 jest całkiem niezła chodź nie tak dobra jak ta z IS-3. Poruszając się do przodu i do tyłu łatwo unikamy uszkodzeń od przeciwnika starającego się wycelować we włazy.
WZ-111 |
WZ-111 jest dobrym czołgiem dla osób, które wiedzą jak grać czołgami z serii IS. Ciężka Wuzetka nie różni się zbytnio od pozostałych Isów i należy nią grać identycznie. Wykorzystywać mobilność tego czołgu i zalety jego pancerza ale nie rashować bez pomysłu. Osobiście uważam że największą wadą tego czołgu jest działo. Ewidentnie widać że twórcy chcieli zmusić graczy do używania złotych pocisków. Kupowanie pocisków HEAT za kredyty spowoduje że nic nie zarobimy. Wykręcenie większej liczby obrażeń niż 3000 jest naprawdę trudne tym czołgiem. Spowodowane jest to przede wszystkim dużą liczbą missów. Nie oznacza to jednak że nie da się przekroczyć tej liczby.
Rozgrywka tym czołgiem przypadnie do gustu ludziom, którzy lubią szybkie czołgi i zajmowanie wysuniętych pozycji. Ciężki czołg WZ świetnie nadaje się do trzymania przeciwnika ale jak każdy inny czołg bez wsparcia nic nie zrobi. Należy unikać sytuacji w których sami wyjeżdżamy na kilka czołgów. Dobry pancerz w tego rodzaju sytuacjach nam nie pomoże a wolne przeładowanie i nie celne działo spowoduje że szybko zostaniemy wyeliminowani. Ruszanie tym czołgiem jest wolne jak każdym innym ciężkim pojazdem, to samo tyczy się cofania. Z pewnością nie jest to czołg średni i mimo dużej maksymalnej prędkości nie należy się nastawiać na walkę, w której wykręcimy inne czołgi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Zostawiajcie swoje uwagi, przemyślenia z chęcią się z nimi zapoznam.
Umieszczajcie również swoje pomysły, czego chcielibyście się dowiedzieć lub co byście chcieli przeczytać o jakiejś grze